onderweg

De vlucht van Indonesie naar Hong Kong was niet de meest relaxte vlucht.  Ik vroeg me sinds zaterdagochtend af wat er gaande was in Kathmandu, maar ik moest wachten tot ik in Hong Kong kwam voor ik het nieuws kon lezen. Op http://www.thehimalayantimes.com of http://www.ekantipur.com/en kun je de laatste nieuwsberichten lezen over de acties van de Maoisten.

Tijdens de vlucht werd er gevraagd om donaties voor een door een aardbeving getroffen gebied. Welk gebied het was werd me niet duidelijk, maar gezien de reeks aan bevingen de laatste maanden zou het overal kunnen zijn.

Vlak voor aankomst werden we gewaarschuwd voor de Mexicaanse griep, en dat ons door het ministerie van gezondheid werd aangeraden bij symptomen van griep (koorts en hoesten) binnen te blijven.

Het CNN nieuws vertelde dat de mensen van Louisiana tot Alabama de olie konden ruiken.

Terwijl ik op het vliegveld in Hong Kong de Starbucks probeerde te localiseren (mission failed) vroeg ik me af of er nog meer zou zijn wat misgaat in de wereld vandaag. Veel mensen roepen allerlei dingen over het einde van de wereld, en ja die nadert, maar dat is altijd al zo geweest.

Met een cappuccino van Cafe Deco (een aanvaardbaar alternatief) luister ik een preek vanuit de Westerkerk in Amersfoort, en de beginvraag is mooi op een dag als deze:  Hebben wij als kerk nog wel toekomst? Goede vraag, preekschrijver. Het thema bevalt me wel: o’p weg naar het hemelse koninkrijk’.

En zo is het maar net. We zijn op weg naar het hemels koninkrijk. En als alle demonstranten, communisten en relschoppers het niet erg vinden: ik heb werk te doen onderweg.

Leave a Reply

