WK in Nepal

Sinds ik hier woon, doe ik mijn boodschappen bij Sahadev. In die 5 maanden waren we nooit verder gekomen dan ‘namaste’ – tot vorige week. Ik besloot de Nepali versie van “alles goed?” er tegenaan te gooien, en voor ik het wist bespraken we de verschillende teams die aan het WK mee doen.

Vergis je niet – de Nepali’s weten misschien niet hoe ze moeten voetballen, maar de echte fans zijn hier te vinden. Vooral Argentinie is populair, maar de ware fan weet Arjen Robben van ons Oranje team te noemen.

Sahadev twijfelde geen moment toen hij hoorde dat onze tv kapot was: bij de Nederlandse wedstrijden mocht ik in ‘the club” komen kijken. The club had een generator en een groot scherm.

In de tweede helft ging het mis. De electriciteit viel uit.
Direct werd de generator aangezet.
De stekker werd in het andere stopcontact gestoken. Okee, het was geen stekker. Het waren twee stroomdraadjes die op goed geluk in de gaatjes werden gestoken.

De beamer werd weer aangezet, en in totaal 3 minuten later was het beeld weer terug, en nog een minuut later het geluid ook.

Acht minuten later was er weer electriciteit.
De generator werd uitgezet.
De stroomdraadjes in het andere stopcontact gestoken.
De beamer aangezet.
De electriciteit viel uit.

Ik denk dat ik uiteindelijk van de tweede helft ongeveer de helft heb gezien. En dan kwam er ook nog bij dat ik als een van de weinigen voor Nederland was.

Dat juicht zo eenzaam.

Maar we hebben wel gewonnen.

2 thoughts on “WK in Nepal

Leave a Reply

