nee, ook ik ben superwoman niet

Ik ga hier een bekentenis doen. Hou je goed vast – het kan een schok zijn. Klaar? Okee.

Ook zendelingen hebben wel eens een slechte dag.

Wat? Ja ja, ik weet het. Het leven is fantastisch als je de Heer dient, vooral als dat in de rimboe is. We gaan zingend door het leven, dag na dag, en tegenslagen worden met gejuich ontvangen, want dat maakt ons sterker.

Okee, terug naar de realiteit.

Soms slaat de heimwee toe.
Soms heb ik gewoon geen zin om weer een handwas te doen.
“Regen douche” betekent in Nederland heel wat anders dan in Nepal.
En waarom heeft de culinaire smaak van de Nepali’s zich niet iets verder uitgebreid?
En af en toe is er gewoon geen reden. Dan sta ik op en wens ik dat het alweer avond was.

Of je nu in Nepal, Nederland, Amerika of Zweden woont: we zijn ook maar mensen.

En het is toch anders als er geen zus in de buurt is om even koffie mee te gaan drinken, of een vriendin die je opvrolijkt met een film, of een broer met wie je naar een concertje gaat.

Maar soms is er geen reden meer om in mineur te zijn.

Als je hem ziet, bijvoorbeeld.

Of als je een rood-wit-blauwe slinger op kan hangen en als je wall of fame langzaam groeit.

the ever growing wall of fame

Of als je je teaching voor de DTS voorbereid en je verbaast je meer en meer over de genade van God.

6 thoughts on “nee, ook ik ben superwoman niet

  1. hey ruth… we zagen net in een boekwinkeltje een best wel dik nepali kookboek… raar he? ;)
    meid zet m op… en af en toe lekker spuien op je blog helpt ;)
    groetjes!

Leave a Reply

