bahini – voetbal – een kaart voor een kaart

Bahini

Shyam zit tegenover me. We eten dal bhat en we praten over taal. Hij zegt: “Listen, bahini.”

Als iemand me bahini noemt, dan luister ik. Bahini betekent zusje, en als iemand dat zegt is hij mijn broer.  Dus ik luister.

“Listen, bahini. I want to encourage you. Don’t expect too much from yourself. You know – I am Nepali, and even I don’t know all words. You don’t have to know everything.”

Terwijl ik probeer te besluiten of ik die groene peper helemaal ga opeten denk ik na over wat hij zegt – en dan begrijp ik het.

Je kan een leerproces niet forceren.

————————————————————————————————————-

De ware fan woont in Nepal

Sahadev is zo teleurgesteld in de uitslag van de finale dat hij sinds zondagnacht geen zin heeft in eten. De enige troost die ik kon bieden was dat Robben nog maar 26 is (echt? hij ziet er veel ouder uit!) en dus nog wel een paar WK’s meegaat.

———————————————————————————————————-

Een kaart voor een kaart

Geinspireerd door Howard Webb’s kaartenregen: een kaart voor een kaart. Mijn kamer heeft een witte muur, beter bekend als de Evergrowing Wall of Fame. Maar deze EWoF is nog niet vol.

Dit is het plan: stuur mij een mooie kaart, en je krijgt er een terug vanuit Nepal. Mijn muur blijft groeien en jij hebt weer een mooie postzegel voor je verzameling.

Ruth Klapwijk
P.O. Box 177
Pokhara, Nepal

4 thoughts on “bahini – voetbal – een kaart voor een kaart

  1. ha ruth!
    goed bezig! aansporen die mensen! kaarten sturen! :) (Y)!
    heb je de groene peper nog opgegeten? heet he? ;)
    hier in maleisie alles ok! wederom een mooi land! wel veel vakantie vierende nederlanders hier… apart volk!
    he meid succes met alles… take your time!
    liefs!

    ps: nog niet vergeten ons aan de nieuwsbrief toe te voegen? en de groeten voor hom!

    • Die groene peper, ja ik vond 1 hap wel genoeg! De gedroogde rode eet ik wel, die zjin gewoon lekker, maar die groene, pff..
      Mooi dat Maleisie goed bevalt! Geniet van de laatste landen en blijf die vakantievierende mafkezen maar ver uit de buurt ;-)
      Ik heb geprobeerd de nieuwsbrief door te sturen, maar dat lukte niet…ik ga nog een poging doen…en jullie worden aan de lijst toegevoegd!
      liefs

Leave a Reply

