Eens een Dutchie, altijd een Dutchie.

Ik vraag me wel eens af wanneer de mensen op de base slapen. Als het niet regent zitten ze tot ‘s avonds laat buiten, maar hoe vroeg ik ook opsta, er zijn altijd al mensen vrolijk fluitend hun kleren aan het wassen of de vloer aan het dweilen.

Mijn bioritme is de afgelopen maanden minuut bij minuut verschoven, en inmiddels word ik vanzelf om half 7 wakker. Ja mam, dat lees je goed.

Maar een Nepali is daar niet van onder de indruk. Ter illustratie twee quotes, vrij vertaald.

Sujan, na de WK finale: “Ruth didi, ik was ZO moe…raad eens hoe laat ik wakker werd vanmorgen?!”
Ruth (denkt aan 10 uur, 11 uur misschien): Nou, vertel!
Sujan: om ACHT uur!!

Tilak: “Vanmorgen werd ik vroeg wakker. Of nee, trouwens…ik ging om 6 uur pas uit bed. Want het was zo laat gisteravond, dat ik moeite had met wakker worden.”

Tja. BEAT THAT.

En gras snijden zoals de Nepali’s? Vergeet het maar. Op dinsdag sneed ik in mijn duim, op woensdag in mijn wijsvinger en op vrijdag in mijn middelvinger. Ik heb de sikkel nu aan de wilgen gehangen. Figuurlijk gesproken, uiteraard. Ik heb die sikkel namelijk gewoon aan een Nepali gegeven die drie keer zo snel werkt, zonder bloederige incidenten.

6 thoughts on “Eens een Dutchie, altijd een Dutchie.

  1. Ruthie, laat die sikkel niet te lang in de wilgen hangen! Heb ik je niet altijd aangemoedigd vol te blijven houden? En waar heeft je dat al niet gebracht…
    En wat het ‘dutchie’ betreft: je bent misschien in nederland opgegroeid, maar daarmee bèn je nog geen dutchie. Je bent Ruth en je zal Ruth zijn. Knuf voor jou en ik zie uit naar jouw grassoep, of grasrokje of grastouw of wat je ook maar doet met gesneden gras in Nepal.
    mam.

    • zo is het maar net mam, en die sikkel hangt niet in de wilgen, ook niet figuurlijk…dat was alleen voor het weekend ;-) inmiddels kan ik een prachtig grastouw draaien, net zoals een Nepali, je zou het moeten zien!

  2. Haha, die Google Ads:

    Natuurlijke nachtrust
    Voor een goede nachtrust. Helpt te ontspannen en uitgerust te ontwaken

    Last van Slaapproblemen?
    Goed Slapen Binnen 2 Weken. Revolutionaire Hersentraining!

    Heeft u Slaapproblemen?
    Een Neurofeedback behandeling kan voor u de oplossing zijn.

Leave a Reply

