I Got A Muffin Pan

So I wrote this very serious blog, but when I was halfway done, the inspiration was gone. I thought about a good ending, for a while. I had this feeling in my head of how it should end, but to write that down, well people, sometimes that’s not easy.

The thing is, it was about a certain date. It was a blog about May 1 st, because on May 1st some things happened that had to do with May 1st. I hope you all don’t mind to read a May 1st blog a couple of days later. Do you guys mind?

I bought a muffin pan. That’s what you do, when you’re in Kathmandu. You walk into a shop and then they sell muffin pans.

So now I need recipes. Your success recipes. With chocolate, or banana, or vanilla, or fruit…etcetera. But not with coconut, please. Cause then I’ll have to give them all away.

So now I’m gonna think about a good ending for my other blog. But I won’t be pressured. Because then it doesn’t work.

(It’s a tough job, being a blogger.)

ps – I have awesome parents. And siblings. And friends. They’re the best. Just thought you should know.

this is an example of a muffin pan

Ik had dus een serieuze blog geschreven, maar toen hij half af was, was de inspiratie weg. Ik heb een tijdje diep nagedacht over een goede afronding. Ik had zo’n gevoel in mijn hoofd van hoe het verder moest, maar om dat dan weer op te schrijven, nou mensen, dat valt heus niet mee soms.

Het lastige is dat hij een beetje datum gebonden was. Hij ging over 1 mei, want op 1 mei maakte ik wat dingen mee die met 1 mei te maken hadden. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden om een 1 mei blog pas een paar dagen later te lezen. Vinden jullie dat erg?

Ik heb een muffin blik gekocht. Dat heb je dan, als je in Kathmandu bent. Dan kom je in een winkel en verkopen ze zomaar een muffin blik.

Maar nu heb ik recepten nodig. Jouw succesrecepten. Met chocola, of banaan, of vanille, of fruit…en wat dies meer zij. Maar liever niet met kokos. Want dan moet ik ze allemaal weggeven.

Dan ga ik nog even nadenken over een mooi einde van mijn andere stukje. Maar zonder dat ik pressure voel. Want dan lukt het niet.

(Best een zwaar beroep hoor, blogger zijn.)

ps – Ik heb geweldige ouders. En broers en zussen. En vrienden en vriendinnen. Ze zijn allemaal awesome. En lief. Dat moest ik even kwijt.

9 thoughts on “I Got A Muffin Pan

  1. Nee, dat vind ik NIET erg. (een 1 mei blog later dan 1 mei lezen dus he)

    En mijn muffinrecept, tja die is met wit/blauwe muisjes, die heb je vast niet in Nepal!?
    Second best:

    150 gr bloem + 1/2 zakje bakpoeder
    150 gr suiker
    150 gr boter
    Zakje vanillesuiker (heb je dat? paar druppels vanille-essence kan ook)
    En ehm, een paar eieren… Ik dacht 3.
    Dit is de basis.
    Doe daar bijvoorbeeld cacao doorheen en stukjes chocola.
    Of kaneel en geraspte appel.
    Of banaan en stukjes chocola.
    Alles mixen, en in de vormpjes mikken. Minuut of 20 / 25 bakken tot ze mooi van kleur zijn. Geen idee hoe heet, mn oven heeft geen thermostaat ;)

    En verkoopt die winkel ook papieren muffin vormpjes? Dan krijg je de cakejes mooier uit de vorm, je maakt de vorm makkelijker schoon, en het eet makkelijker.

    ps. en ik ben nog zo benieuwd naar die kwijtgeraakte fietssleutel. Of had dat ook met 1 mei te maken?

    • thanks!! dat klinkt goed. Vanille essence hebben ze hier wel, ja. Ik ga een heleboel verschillende maken, dat vinden mn huisgenoten heus niet erg :) Papieren vormpjes weet ik niet zeker, maar ik ga eens op zoek.

      Het fietssleutel verhaal komt in de 1 mei blog ;)

      • 2,5 theelepel :)
        Ik ga vanavond nog even kijken naar het recept, was uit mn hoofd. Weet het precieze aantal eieren dus niet.

      • Oh Jos belde net, ik kon het dus direct even aan hem vragen. :)
        3 eieren klopte.
        Maar de rest niet :D
        125 boter,
        175 suiker,
        175 bloem.

  2. Jij had die fietssleutel blog perongeluk al wel geplaats of niet? En toen verwijderd?
    Want ik kreeg er dus wel een mailtje over; en dat is best frustreerend, dan lees je 3 zinnen, druk je op ‘read more of this post’ en dat krijg je dit:
    “Apologies, but the page you requested could not be found. Perhaps searching will help.”
    Ik ben nog grote vragen nu: Heb jij je fietssleutel teruggevonden? Wanneer was je al eerder je fietssleutel kwijt?
    Dus mij maak je met de 1 mei post alleen maar blij! ;-)

    Ik heb trouwens een kookboek: 1 beslag, 100 muffins… zal de lekkerste voor je uitzoeken!

    • ja, dat ging dus per ongeluk…’publish’ in plaats van ‘save draft’. Nu heb ik veel lezers heel nieuwsgierig gemaakt, maar dat is natuurlijk wel weer goed voor de lees-cijfers. Een soort cliff hanger, maar dan anders.

      Nog even geduld ;)
      En ik ben benieuwd naar de recepten!

      • Inderdaad erg benieuwd naar je andere post! Net een spannend boek waarvan de laatste pagina’s missen. PS Fil. 1:3

  3. Hoi Ruth,
    Het basisrecept voor muffin en dan met witte chocola en rode bessen/blauwe bessen Geen idee wat je daar in Nepal aan vruchten kunt krijgen…
    Hier is het het in ieder geval heel erg lekker!!
    Groetjes Henrike

Leave a Reply

