This Is Not About Baking

Vandaag kreeg ik van een niet-nader-te-noemen familielid te horen dat dit wel een beetje een bak-blog was geworden. En dat, lieve lezers, deed mijn schrijvershart een beetje pijn.

Want bakken doe ik , maar dat niet alleen.

Ik woon per slot van rekening in Nepal, waar notabene de koeien over straat lopen, de bergen in de achtertuin staan en er elke dag wel situaties zouden moeten zijn waarover ik kan schrijven en waarover jullie dan je hoofd schudden en bij jezelf zeggen, wat een land he, Nepal, tistochniettegelovuh.

Maar al die verhalen verzamelen zich langzamerhand ergens in mijn achterhoofd terwijl ik avonturen beleef met Jeti en Maili, zoals de zussen hier genoemd worden. Ik ben Kaanchi.

Tussen twee haakjes. Ik vertel iedereen die het wil horen, en ook zij die dat niet willen, dat Ellen en Grietje mijn zussen zijn. Nu is het zo dat je in Nepal iederéén je zus noemt. Of broer natuurlijk. Maar als ik dan zeg, ‘mijn EIGEN zussen’, dan valt de mond open en moet er worden gecheckt wie er dan de oudse (jeti), tweede (maili) en jongste (kaanchi) is. Dus na dit vele malen te hebben aangehoord, kan ook Ellen dit in Nepali zeggen. (voor de nieuwsgierigen: “aafnai didi haru”)

Even over die avonturen. Die moeten beleefd worden, en in het beleven van avonturen gaat tijd zitten, vooral als je daarnaast ook nog je verblijfsvergunning wil veiligstellen en als het even kan af en toe wat contact hebben met Mr. Sweden.

Daardoor heeft mijn blog te lijden, maar daar gaan we niet over inzitten want avonturen zelf zijn toch leuker dan de verhalen erover.

En zo is het maar net.

 

5 thoughts on “This Is Not About Baking

Leave a Reply

